Rugalmas foglalkoztatás bevezetése az Atlanti-Szerszám Kft.-nél – Széchenyi 2020 pályázati adatok

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESZA-web
Pályázó neve:  ATLANTI-SZERSZÁM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Projekt megnevezése:  Rugalmas foglalkoztatás bevezetése az Atlanti-Szerszám Kft.-nél
OP név:  GINOP - Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program
Pályázati kiírás megnevezése:  GINOP-5.3.2-16 - A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban - Rugalmas, családbarát foglalkoztatási módszerek bevezetése a munkáltatóknál
Projekt helyszíne (település):  6728 Szeged, Fonógyári út 9.
Projekt azonosító:  GINOP-5.3.2-16-2016-00118
Megítélt összeg:  14 898 170 .- HUF
Támogatás aránya:  100 %
Forrás:  ESZA
Ország:  Magyarország
Beavatkozási kategória: A munkavállalók, vállalkozások és vállalkozók alkalmazkodása a megváltozott körülményekhez
Megvalósítás kezdete: 2017.03.01
Megvalósítás vége: 2018.02.28
Kedvezményezett neve és elérhetősége:

Atlanti-Szerszám Kft. 6728 Szeged, Fonógyári út 9.

Tel.: +36 62 444 021

E-mail:  info@atlanti-szerszam.hu

Honlap: www.atlanti-szerszam.com

Közreműködő szervezet neve és elérhetőségei:

Nemzetgazdasági Minisztérium - Gazdaságfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság

Project leírás

Vállalkozás története: Az Atlanti Szerszám Kft. 1992-től működik, 100%os magyar tulajdonban, ipari szerszámok és gépek kereskedelmével foglalkozik. Termékkínálatuk a minőségi munka készítését teszik lehetővé a csiszolástechnikában, forgácsolásban, hegesztés technikában, munkavédelemben és szereléstechnikában egyaránt. A vállalkozás fő tevékenysége, piaci helyzete: A cég alkalmazotti létszáma és árbevétele évről éve gyarapodott, 2016-ra mintegy 31 alkalmazottról, a 2014-es üzleti évben pedig több, mint 890 millió Ft-os árbevételről számolhatott be a cég, 18,7 millió Ft-os adózott eredménye mellett. 2014-es árbevétele közel 47%-kal, adózott eredménye pedig 350%-kal nőtt 2011-hez képest. A cég töretlen fejlődését egyedül a 2009-es év vetette vissza, ekkor – a válság következtében – az árbevétel 38%-kal esett vissza az előző év viszonylatában.

A főbb szervezetfejlesztési, HR stratégiai céljai, fejlődési lehetőségei: A cég szinte teljes körűen bevezetni kívánja a rugalmas foglalkoztatást, amely a munka és magánélet jobb összehangolása mellett alkalmat ad a vállalat vezetésének a belső működés áttekintésére, a belső együttműködés és a teljesítmény értékelés fejlesztésére, az erőforrásokkal való gazdálkodás fejlesztésére. Ehhez kapcsolódóan lehetőség nyílik a piaci stratégia pontosítására, a belső működési rend fejlesztésére.

A munkakör átszervezéshez, rugalmas foglalkoztatási forma bevezetéséhez kapcsolódó tervezett munkajogi, pénzügyi, szervezetfejlesztési és humán erőforrás-fejlesztési lépések:

Tanácsadási segítség: szabályzatok, munkaügyi dokumentumok megújítása, TÉR rendszer bevezetése, belső munkafolyamatok felülvizsgálata, IT tanácsadás, összesen 49 tanácsadói nap.

Műhelymunkák, vezetői és dolgozói csoportok, átalakított munkakörbe kerülők részvételével: rugalmas foglalkoztatás stratégiai fenntarthatóságának biztosítása, a belső szervezeti folyamatok igazítása a változásokhoz, új fejlődési területek kijelölése, a bevezetett változások megismertetése, képzés és a bevezetés támogatása. Összesen 23 alkalom.

Csoportos együttműködés fejlesztés a munkavállalók együttműködési és kommunikációs készségének és gyakorlatának javítására: 3 tréning/műhelymunka nap. Belső vállalati képzés a rugalmas foglalkoztatás bevezetése által érintett vállalati folyamatok változásáról, a várható módosításokról. Összesen 1 belső képzési nap.

Az Atlanti-Szerszám Kft. 32 dolgozója közül jelenleg 1 fő, az ügyvezető dolgozik kötetlen munkaidőben, a többi munkavállaló hagyományos napi 8 órás munkarendben dolgozik. Az átalakításban csaknem minden munkatárs érintett, 12 munkakörben, 21 fő érintett, amellyel minden munkatárs valamilyen rugalmas formában fog dolgozni, törzsidő-peremidős, és kötetlen formákban.

A rugalmas foglalkoztatási forma bevezetéséhez szükséges eszközök és szoftverek: A rugalmas munkakörök ellátásához szükséges, hogy lehetővé váljon, hogy a foglalkoztatottak a telephelytől távol is végezhessék a munkájukat. Ehhez 5 db laptop, és hozzájuk tartozó 5 db Office programcsomag beszerzése szükségesek. Továbbá szükséges egy multifunkcionális nyomtató (szkenner, fénymásoló, nyomtató funkció) beszerzése is, hogy a telephelyen kívül is tudjanak a munkavállalók a szkennelt munkaanyagokkal dolgozni.

A projekt keretében megvalósított munkaszervezési kultúra javítása segíti a munkavállalók, különösen a munkavállalást állapotával/helyzetével nehezen összeegyeztetni tudó munkavállalók körében, az egyedi igényeinek jobb kielégítését, a munkafolyamatok szervezettségének növelésével, az egyedi, sajátos helyzetek rendszerbe illesztett, generális figyelembe vételével. Ezzel a munkavállalók számára tartósan biztosított az egyedi helyzet figyelembe vétele.

A projekt számszerűsíthető vagy egyéb módon meghatározható eredményei: Eredmények a 12 db átalakított munkakör, 21 fő dolgozó, 2 új foglalkoztatási forma, minden dolgozói szinten, középvezetés, üzletkötői és irodai munkaterületen. További eredmények, a dolgozói elégedettség növelése, a motiváció és lojalitás erősítése, új munkakultúrák meghonosodása, a vezetői gondolkodásmód és attitűd fejlődése, a munka-magánélet egyensúly erősödése.

basic

Gyártási tevékenység bevezetése az Atlanti-Szerszám Kft.-nél – Széchenyi 2020 pályázati adatok

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESBA
Pályázó neve: ATLANTI-SZERSZÁM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Projekt megnevezése: Gyártási tevékenység bevezetése az Atlanti-Szerszám Kft.-nél
OP név: GINOP - Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program
Pályázati kiírás megnevezése: GINOP-5.3.2-16 - A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban - Rugalmas, családbarát foglalkoztatási módszerek bevezetése a munkáltatóknál
Projekt helyszíne (település): 6728 Szeged, Fonógyári út 9.
Projekt azonosító: GINOP-2.1.8-17-2017-00258
Megítélt összeg: 6.251.255 .- HUF
Támogatás aránya: 50 %
Megvalósítás kezdete: 2018.05.01
Megvalósítás vége: 2018.10.16
Kedvezményezett neve és elérhetősége:

Atlanti-Szerszám Kft. 6728 Szeged, Fonógyári út 9.

Tel.: +36 62 444 021

E-mail:  info@atlanti-szerszam.hu

Honlap: www.atlanti-szerszam.hu

Közreműködő szervezet neve és elérhetőségei:

Nemzetgazdasági Minisztérium - Gazdaságfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság
1139 Budapest, Váci út 81-83.
Tel: +36 1 896 – 6666
gazdasagfejlesztes@ngm.gov.hu

Project leírás

A Társaság jelen projekt során tevékenységi körét tervezi bővíteni, méghozzá gyártási tevékenységgel, amelynek megvalósítási helyszíne a székhelye és egyben legfőbb működési helyszíne lesz. A Társaság legfőbb vállalatpolitikai céljai közé tartozik az eredményes működés és a dolgozói, illetve vevői elégedettség fenntartása, amelyekhez fejlesztések szükségesek. A Társaság fő fejlődési lehetőségét jelen esetben a gyártási tevékenység bevezetése jelenti, amelynek köszönhetően a Társaság maga is képes lesz fémipari fűrészszalag méretre vágására és hegesztésére, amely tevékenységgel egy teljesen új piaci szegmens nyílik meg előtte.

A Társaság egy jelentős innovációs beruházásra készül azzal, hogy tevékenységében meg kívánja honosítani a gyártás tevékenységét. A Társaság eddig kizárólag egy klasszikus szerszám- és gépkereskedő cégként működött leginkább a fémipar számára. A Társaság most úgy döntött, hogy a fémmegmunkálás üzletágát fogja meghonosítani a cég tevékenységei között, és belép a gyártási piacra. Teszi ezt azért, mert fémipari fűrészszalagot kíván méretre vágni és összehegeszteni annak érdekében, hogy ezáltal jobb áron tudjon megjelenni ezen termékekkel a piacon, valamint gyorsabban tudja kiszolgálni vevőit. A különböző fémipari fűrészgépeken nagyon eltérő méretű fűrészszalagot használnak a daraboláshoz. A szalagokat lehet nagyon hosszú tekercsekben vásárolni, de lehet méretre vágva, és összehegesztve is beszerezni az adott fűrészgéphez szükséges hosszban. A Társaság eddig a gyártótól méretre vágva és összehegesztve szerezte be a szalagokat, hogy aztán az ilyenformán kész szalagokat tovább értékesítse vevőinek. Ez a megoldás viszont jelentősen megdrágította a fűrészszalagokat, ami miatt nem tudott a Társaság versenyképes árakkal megjelenni a piacon, nem mellesleg sok időt kellett a vevőknek várniuk a szalagokra rendelést követően. Fentiek okán döntött a Társaság úgy, hogy beszerez több olyan gépet, amelyek együttesével ezentúl elég, ha csak nagy tekercsekben szerzi be a fűrészszalagot a gyártótól, és úgymond ő maga végzi el a tovább feldolgozási feladatokat azzal, hogy méretre vágja és összehegeszti a szalagokat. Ezáltal a Társaság sokkal kedvezőbb árakon tudja majd kínálni a fűrészszalagokat, ami miatt sokkal nagyobb mennyiséget tud majd évente eladni. További nagyon nagy előny lesz, hogy egy szalagszakadás esetén a vevő számára rendkívül sürgős, hogy az új fűrészszalagja mielőbb leszállításra kerüljön, mert ellenkező esetben hosszabb időre le kell állítani az adott gyártó gépet, amely jelentős kiesést jelenthet a termelésben. Ilyen esetben a Társaság képes lesz azonnal reagálni, és úgymond nagyon rövid időn belül leszállítani a kért szalagot.
A Társaság összesen négy darab gép beszerzését tervezi, hogy be tudja indítani a fűrészszalag méretre vágó és összehegesztő üzletágát. Az első gép maga a fűrészszalag hegesztő gép, amelynek segítségével a pontos méretre levágott fűrészszalagot lehet végteleníteni hegesztési eljárással, majd fokozatosan visszahűtve a megfelelő kristályszerkezet kialakulása érdekében. A gép a hegesztési folyamat automatikus vezérlését löketszerű ellenállásos hegesztéssel végzi el, amelynek során az ellenállás fokozatmentesen módosítható. A géphez automatikus hőkezelő egység tartozik a fűrészszalagok automatikus hőkezelése érdekében. 3 féle hőkezelési hőmérséklet és idő választható, amelyek aztán egy LCD kijelzőn követhetők. A különböző hőkezelő programokat aztán a memóriában lehet eltárolni, így adott fajta fűrészszalag esetén nem kell újból beprogramozni a gépet. A pneumatikus szalagvágó géppel történik a tekercsben beérkező szalag pontos méretre vágása. Az elektromos köszörűvel történik a varrat síkba munkálása (hogy ne maradjon dudor) a szalag hatékony működése érdekében. A fűrészfog bevonó a végtelenített fűrészszalag tárolása és szállítása alatt védi a vele kapcsolatba kerülő dolgozók testi épségét egy műanyag bevonatot, úgynevezett fogvédőt helyezve a fűrészfogakra, hogy ne történhessen baleset, mivel a fűrészfogak rendkívül élesek. A Társaság tehát arra számít, hogy a fűrészszalagokat egyrészt nagyobb volumenben fogja tudni értékesíteni már meglévő ügyfelei számára a kedvezőbb árnak és a gyorsabb kiszolgálásnak köszönhetően. Emellett a kedvezőbb ár és a rendkívül gyors kiszolgálás lehetősége új ügyfeleket is be fog hozni a Társasághoz

szechenyi_2020_gyartas

Képzések megvalósítása az Atlanti-Szerszám Kft.-nél

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESBA
Pályázó neve: ATLANTI-SZERSZÁM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Projekt megnevezése: Képzések megvalósítása az Atlanti-Szerszám Kft.-nél
OP név: GINOP - Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program
Pályázati kiírás megnevezése: GINOP-6.1.6-17-2018-00456 Munkahelyi képzések támogatása mikro-, kis- és középvállalatok munkavállalói számára
Projekt helyszíne (település): 6728 Szeged, Fonógyári út 9.
Projekt azonosító: GINOP-6.1.6-17-2018-00456
Megítélt összeg: 14.704.659 .- HUF
Támogatás aránya:

100 %

Megvalósítás kezdete: 2019.05.01
Megvalósítás vége: 2020.07.30
Kedvezményezett neve és elérhetősége:

Atlanti-Szerszám Kft. 6728 Szeged, Fonógyári út 9.

Tel.: +36 62 444 021

E-mail:  info@atlanti-szerszam.hu

Honlap: www.atlanti-szerszam.hu

Közreműködő szervezet neve és elérhetőségei:

Nemzetgazdasági Minisztérium - Gazdaságfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság
1139 Budapest, Váci út 81-83.
Tel: +36 1 896 – 6666
gazdasagfejlesztes@ngm.gov.hu

Project leírás

A projekt fő célja a munkavállalók foglalkoztathatóságának, munkahelyi készségeinek és kompetenciáinak javítása a vállalkozások versenyképességének növelése érdekében. A projekt támogatja és ösztönzi az élethosszig tartó tanulást, szakmai és személyes készségek folyamatos fejlesztését, valamint a kompetenciák bővítését, függetlenül a munkaerő korától, nemétől, előképzettségétől és életkörülményeitől. A munkavállaló számára a felnőttkori tanulás kulcsfontosságú szerepet tölt be a munkaerő-piaci, gazdasági, társadalmi és technológiai változásokhoz való minél könnyebb alkalmazkodásban.

C tábla_616

Az Atlanti-Szerszám Kft. ügyviteli folyamatainak menedzselése egy komplex vállalatirányítási rendszer bevezetése révén.

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESBA
Pályázó neve: ATLANTI-SZERSZÁM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Projekt megnevezése: Az Atlanti-Szerszám Kft. ügyviteli folyamatainak menedzselése egy komplex vállalatirányítási rendszer bevezetése révén.
OP név: GINOP - Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program
Pályázati kiírás megnevezése: GINOP-3.2.2.-8-2-4-16-2017-00593 Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása.
Projekt helyszíne (település): 6728 Szeged, Fonógyári út 9.
Projekt azonosító: GINOP-3.2.2.-8-2-4-16-2017-00593
Megítélt összeg: 7.120.000 .- HUF
Támogatás aránya:

40 %

Megvalósítás kezdete: 2019.06.01.
Megvalósítás vége: 2020.12.19.
Kedvezményezett neve és elérhetősége:

Atlanti-Szerszám Kft. 6728 Szeged, Fonógyári út 9.

Tel.: +36 62 444 021

E-mail:  info@atlanti-szerszam.hu

Honlap: www.atlanti-szerszam.hu

Közreműködő szervezet neve és elérhetőségei:

Nemzetgazdasági Minisztérium - Gazdaságfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság
1139 Budapest, Váci út 81-83.
Tel: +36 1 896 – 6666
gazdasagfejlesztes@ngm.gov.hu

Project leírás

Napjainkban a vállalatirányítási rendszerek alkalmazása egyértelműen a versenyképesség és a piacon maradás feltételévé vált. Vezetőségünk már a korábbiakban is felismerte, hogy hatékonyságunk biztosítása, folyamataink lekezelése, a környezeti viszonyokhoz való rugalmas alkalmazkodás vállalatirányítási rendszer bevezetését teszi szükségessé.

 

Jelen fejlesztésnek köszönhetően azonban egy korszerűbb, komplex, ugyanakkor egységes vállalatirányítási rendszert használhatnának munkatársaink a különböző munkaterületeken. A vállalatirányítási rendszer szállítójának kiválasztásánál fontos szerepet játszott, hogy lehetőséget biztosítson egyedi paraméterezésre, megfelelő szakmai alapokon nyugvó bevezetési metódus alapján. A beszerezni kívánt szoftver család egymásra épülő modul rendszerrel rendelkezik, s logikus felépítettségének köszönhetően kiválóan lekezelné ügyviteli folyamatainkat.

A projekt keretében elszámolásra kerülnek a helyben telepített vállalatirányítási rendszer alábbi moduljainak megvásárlásához tartozó költségek:

 

- Vállalati CRM, értékesítés terület

- Kontrolling és döntéstámogatás

- Beszerzési, logisztikai terület

- Táv-és csoportmunka támogatás

- Pénzügyi, számviteli terület

- Internetes értékesítés

- Elektronikus iratkezelési rendszer

- Adott funkcionális területhez kapcsolódó mobil technikát használó rendszer/megoldás

- Térinformatikai és földrajzi információs specializált rendszer

 

A vállalatirányítási rendszer megfelel a Felhívás 2. sz. mell. On premise vagy in house módon bevezetett üzleti infokommunikációs rendszerekkel, alkalmazásokkal szemben támasztott követelményeknek is, illetve az ebben foglalt outputokat is teljesíti.

 

A projekt szakmai/műszaki tartalmát figyelembe véve elmondható, hogy a projekt megvalósulásával bevezetésre kerülnek a helyben telepített vállalatirányítási rendszer egyes moduljai, a projekt sikeres megvalósításához szükséges technikai hátteret biztosító hardverek, illetve egyéb szoftverek beszerzésre kerülnek, valamint a projekthez kapcsolódó tanácsadások, bevezetési szolgáltatások is megvalósulnak, mellyel minőségi fejlődést tudunk elérni vállalkozásunk mindennapi életében.

A projekt eredményeképpen társaságunk pénzügyi, működési, értékesítéshez, iratkezeléshez kapcsolódó folyamatai átláthatóbbá válnak. Ezzel közvetlenül vállalatunk hatékonyabb működését, közvetve pedig versenyképességünk növekedését, piaci helyzetünk javulását segítik elő, ami hosszú távú fenntarthatóságunkhoz és működtethetőségünkhöz járul hozzá.

Az internet szerepének és az on-line vásárlások népszerűségének növekedése várhatóan a webáruház hosszú távú működtethetőségét és fenntarthatóságát eredményezi. Az e-kereskedelemből származó bevételek pedig nagymértékben hozzájárulnak cégünk árbevételének illetve üzleti eredményének növekedéséhez.

C tábla_322
Atlanti-Szerszam-logo_white_small_opt

Az Atlanti-Szerszám Kft. 26 éve van jelen a magyar piacon. Büszkék vagyunk arra, hogy immáron negyed százada nyújtunk elsőrangú szakmai tanácsadást Magyarország legkiválóbb ipari szereplőinek.

Elérhetőségek

Szeged Központi iroda
6728 Szeged, Fonógyári út 9.
Telefon: 62/444-021, 30/299-3000
Budapesti iroda és szerviz
1163 Budapest, Főhadnagy utca 3.
Telefon: 1/43-32-678, 30/334-4000

E-mail: info@atlanti-szerszam.hu
Munkanapokon: 8:00 - 17:00

Copyright 2019 © Minden jog fenntartva.